Michel Hooning

08-08-2018

“Onderhandelen, ervoor zorgen dat onze klanten tevreden zijn, dát vind ik het mooiste van mijn werk.“ Michel is inmiddels alweer 13 jaar de trotse eigenaar van Borghouts Makelaars. “Samen met Nico, we vullen elkaar aan.” Onroerend goed had zijn interesse en via zijn netwerk kwam Michel in 1999 als kandidaat makelaar bij Borghouts terecht. Daar heeft hij veel van Clemens Cramer geleerd, de toenmalige eigenaar en een begrip in de makelaardij.

Ik wilde het samen doen

“De eerste jaren ging ik altijd samen met hem op pad. Verkoopgesprekken, taxeren. enz. Terug op kantoor mocht ik de taxatierapporten opstellen en Clemens controleerde. Als hij het ergens niet mee eens was ging er een rode streep doorheen.” Michel vertelt het met een vrolijke lach. “Toen ik in 2005 de gelegenheid kreeg om Borghouts Makelaars over te nemen heb ik meteen ja gezegd. Maar niet alleen. Ik wilde het samen doen en wist ook met wie.”

Tevreden klanten zijn onze ambassadeurs 

“Ik kende Nico, het makelaarswereldje is klein. We geloven allebei in eerlijk zaken doen en waren er snel uit. Een jaar later kwam Mayke bij ons in dienst. Die past bij ons, dat wisten we meteen! Als makelaar moet je het hebben van je netwerk, daar zijn we van overtuigd. Tevreden klanten zijn onze ambassadeurs en zorgen ervoor dat we al 13 jaar succesvol zijn.” Michel oogt gelukkig en dat is hij ook. “Ik heb het leuk met de mensen om me heen, zakelijk en privé.”

Marathon van New York 

Een gezin met twee jonge kinderen, voorzitter van de Lions Club en zijn werk. Het klinkt druk en dat is 't ook. “Mooi is wel dat mijn werk me de ruimte geeft om zaken te combineren. Ik kan tussendoor even weg, om de kinderen van school te halen bijvoorbeeld.” Of een rondje hardlopen, dat doet Michel sinds een paar jaar. “Vorig jaar liep ik de marathon van Berlijn in 3.55.13. Nu trainen we voor de marathon van New York, daar wil ik m'n PR met 10 minuten aanscherpen.”

Het aanbod is schaars 

En de huizenmarkt? “Het aanbod is schaars. Jammer, want ik vind het leuk om mensen keuze te bieden bij de aankoop van een huis. Nu moet je razendsnel besluiten of je een huis wilt hebben en wat je ervoor over hebt. De druk is groot, mede doordat steeds meer beleggers de huizenmarkt ontdekken. Bij verkoop is het zaak om niet te overvragen, realistisch te blijven. Aan ons de taak om klanten daar op zorgvuldige wijze bij te adviseren.