Johan Duijst

12-02-2018

Wordt hier geld verdiend en hoe is het met de hygiëne gesteld? Dat zijn de twee vragen die Johan zichzelf stelt als hij met z'n gezin een restaurant bezoekt. “Beroepsdeformatie” zegt hij met een brede lach op zijn gezicht. Johan werkte dertien jaar in de accountancy, drie jaar als Controller EMEA bij een internationaal ICT bedrijf en nu alweer tien jaar als Manager Finance & Operations bij Uniqcare in Tiel, facilitator op het gebied van hygiëne en veiligheid.

Ik laat me niet graag verrassen

“Het succes van een organisatie wordt bepaald door de juiste combinatie van processen en verantwoordelijkheden (mensen), het één kan niet zonder het ander” zegt Johan heel beslist. Die twee zaken heeft hij bij Uniqcare strak geregeld en vastgelegd. “Ik laat me niet graag verrassen, als ik een vraag krijg heb ik er vaak al over nagedacht.” Zijn informatie krijgt hij door om zich heen te kijken én uit het informatiesysteem. De KPI's heeft Johan samen met collega's gedefinieerd en daarna zelf ingesteld.

 Sinds 2009 een geïntegreerde App

Op de MBO heeft Johan ICT als bijvak gekozen en bij vorige werkgevers heeft hij veel ervaring opgedaan in het ICT domein. Met die kennis heeft hij ook bij Uniqcare een groot deel van de processen geautomatiseerd. Zo heeft Uniqcare bijvoorbeeld sinds 2009 een geïntegreerde App, die heeft Johan samen met een voormalige studiegenoot en nu zakenrelatie uitgedacht en geprogrammeerd. “En kijk, dit is de basis voor een portal en onze nieuwe field service oplossing. Twee lopende projecten.”

Innovatie, dat is onze kracht

“Uniqcare heeft een compacte organisatie. Innovatie, dat is onze kracht. We zijn op een aantal punten verder dan grote spelers binnen onze branche.” Wat de mensen betreft is Johan net zo enthousiast. “We leven in een tijd van individuen maar bij Uniqcare hebben we met z'n allen oog voor het grote geheel. De mensen kiezen we zorgvuldig en we leiden ze ook zelf op.” Uniqcare is al jaren een stagebedrijf voor verschillende opleiders in de regio. Talenten herkennen en een kans geven, dat is waar Johan ook graag energie in steekt.

Klantbelang op de lange termijn 

“De markt is moeilijk geweest, maar Uniqcare draait al jaren zwarte cijfers. Meer doen met hetzelfde aantal mensen en vooruit kijken, naar waar de klant behoefte aan heeft of zou kunnen hebben. Dat is onze strategie. Ervoor zorgen dat je op het gebied van hygiëne en veiligheid van toegevoegde waarde bent, én blijft. We denken in klantbelang op de lange termijn. Dat wordt gewaardeerd.”